Δευτέρα 4 Αυγούστου 2025

 

«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΕ ΚΛΑΔΟΥΣ ΥΨΗΛΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΕ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ, ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΥΣ»

 

ΘEMATIKO ANTIKEIMENO: Γραμματέας Διοίκησης

 

Σκοπός του Προγράμματος:

Ο γενικός σκοπός του προγράμματος είναι να προσφέρει σε βάθος κατανόηση βασικών εννοιών και πρακτικών απαραίτητων για την αποτελεσματική λειτουργία και επιτυχία σύγχρονων επιχειρήσεων και οργανισμών. Συγκεκριμένα:

  • Ανάλυση των διαδικασιών και στρατηγικών επικοινωνίας, με έμφαση στην επιχειρησιακή επικοινωνία, τα κανάλια της και την υπέρβαση εμποδίων, ώστε να επιτυγχάνονται οι οργανωτικοί στόχοι και η αμοιβαία κατανόηση.
  • Εισαγωγή στις έννοιες οργάνωσης και διοίκησης σε διάφορους τύπους οντοτήτων, με λεπτομέρειες για τους ρόλους, τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται για αποτελεσματική διαχείριση.
  • Εξέταση των βασικών λειτουργιών μιας επιχείρησης, όπως παραγωγή, εμπορικές δραστηριότητες (μάρκετινγκ και πωλήσεις), χρηματοοικονομική διαχείριση, ανθρώπινοι πόροι και διαχείριση πληροφορίας, μαζί με βασικούς δείκτες απόδοσης όπως αποδοτικότητα, παραγωγικότητα και ανταγωνιστικότητα.
  • Ανάλυση της διαχείρισης των οργανωτικών πόρων, με έμφαση στο ανθρώπινο κεφάλαιο και την πληροφορία, καθώς και στον ρόλο της σύγχρονης τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένης της Τεχνητής Νοημοσύνης, για την ενίσχυση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας και της επικοινωνίας.
  • Διερεύνηση των αρχών του επαγγελματικού ήθους και δεοντολογίας σε επιχειρησιακό πλαίσιο, τονίζοντας τη σημασία τους για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης, ακεραιότητας και θετικού εργασιακού κλίματος.
  • Παροχή γνώσεων για εξειδικευμένες οργανωτικές δραστηριότητες, όπως ο προγραμματισμός και η υλοποίηση επαγγελματικών επισκέψεων, επαγγελματικών ταξιδιών, επαγγελματικών συναντήσεων και μεγάλων εκδηλώσεων (συνέδρια), καθώς και στρατηγικές διαχείρισης κρίσεων.
  • Ανάλυση της θεωρίας και της πράξης των δημόσιων σχέσεων, της διάκρισής τους από άλλες λειτουργίες επικοινωνίας (όπως διαφήμιση και προπαγάνδα), του ρόλου τους στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης και της διαδικασίας σχεδιασμού και αξιολόγησης προγραμμάτων δημοσίων σχέσεων.

  

Σύντομη Περιγραφή του Προγράμματος Κατάρτισης:

Θα αναπτυχθεί η έννοια και τα χαρακτηριστικά της/του γραμματέα και λειτουργίας γραφείου. Περαιτέρω, θα παρουσιασθεί η μηχανοργάνωση που υφίσταται στις σύγχρονες επιχειρήσεις. Πέρα από το θεωρητικό πλαίσιο, θα αναλυθεί η δεοντολογία επαγγέλματος που δύναται να υιοθετήσει ο/η γραμματέας διοίκησης. Επιπρόσθετα, θα αναλυθούν η έννοια αρχείου, μεθόδων, καθώς και ταξινόμηση εγγράφων. Στις περισσότερες επιχειρήσεις είναι επιτακτική ανάγκη οι εργαζόμενοι/ες να έχουν δεξιότητες, γεγονός που θα αναλυθεί στο παρόν πρόγραμμα κατάρτισης. Πιο συγκεκριμένα θα πραγματοποιηθεί ανάλυση στη δεξιότητα της επικοινωνίας. Βέβαια, μια/ένας γραμματέας διοίκησης για να είναι επαγγελματίας δεν αρκεί να έχει μόνο θεωρητικές γνώσεις αλλά απαιτείται γνώση σύνταξης επιστολών που διακινούνται στις επιχειρήσεις. Οι καταρτιζόμενοι/ες θα εκπαιδευτούν στην εκμάθηση τυφλού συστήματος πληκτρολόγησης. Στο τέλος του παρόντος ξεκινά πρακτικό σκέλος όπου οι καταρτιζόμενοι/ες θα εργαστούν υποθετικά ως γραμματέας διοίκησης.

 

 Μαθησιακά αποτελέσματα:

Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης του εκπαιδευτικού υλικού, ο αναγνώστης θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Ορίζει και να κατανοεί βασικές έννοιες οργάνωσης και διοίκησης, συμπεριλαμβανομένων διαφόρων τύπων οργανισμών και της πολυδιάστατης φύσης της διοίκησης ως τέχνη, επιστήμη και επάγγελμα.
  • Εντοπίζει και να περιγράφει τις απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και προσωπικά χαρακτηριστικά για σύγχρονους διοικητικούς και διευθυντικούς ρόλους.
  • Αναλύει τα διάφορα λειτουργικά τμήματα και διευθύνσεις μιας επιχείρησης (π.χ. Διοίκηση, Προσωπικό, Λογιστήριο, Προμήθειες), κατανοώντας τους ρόλους τους και τις αλληλεξαρτήσεις τους.
  • Κατανοεί την έννοια και τη σημασία των χώρων γραφείου, συμπεριλαμβανομένης της φυσικής οργάνωσης, της επιλογής εξοπλισμού (μηχανές γραφείου) και του ρόλου της μηχανογράφησης στην ενίσχυση της αποδοτικότητας και τη μείωση του λειτουργικού κόστους.
  • Κατανοεί τις αρχές της επικοινωνίας, διακρίνοντας μέσα (προφορική, γραπτή, ηλεκτρονική) και κανάλια (καθοδική, ανοδική, οριζόντια, επίσημα, ανεπίσημα, εσωτερικά, εξωτερικά) και αναγνωρίζοντας τρόπους υπέρβασης εμποδίων επικοινωνίας.
  • Αντιλαμβάνεται τη σημασία της μη λεκτικής επικοινωνίας (π.χ. γλώσσα σώματος, εκφράσεις προσώπου) στις επαγγελματικές αλληλεπιδράσεις και αναγνωρίζει σημάδια δυσφορίας ή απάτης.
  • Εφαρμόζει στρατηγικές για αποτελεσματική επικοινωνία, όπως ενεργητική ακρόαση, σαφήνεια στη γλώσσα και προσαρμογή της επικοινωνίας στον αποδέκτη.
  • Επιδεικνύει επαγγελματική συμπεριφορά σε διάφορα πλαίσια, όπως υποδοχή επισκεπτών, προγραμματισμός ραντεβού, προετοιμασία και διεξαγωγή συναντήσεων και τηλεφωνική επικοινωνία.
  • Κατανοεί τη διαδικασία επαγγελματικών συνεντεύξεων και προσλήψεων, από την προετοιμασία έως τη λήψη αποφάσεων, τονίζοντας την ηθική συμπεριφορά και την αποτελεσματική επικοινωνία τόσο από συνεντευκτές όσο και από υποψηφίους.
  • Αναγνωρίζει τη σημασία της αρχειοθέτησης και της διαχείρισης πληροφοριών, περιλαμβάνοντας διάφορες μεθόδους αρχειοθέτησης (αλφαβητική, αριθμητική, χρονολογική, κατά θέμα) και τα χαρακτηριστικά ενός αποτελεσματικού συστήματος αρχειοθέτησης.
  • Κατανοεί τα επιχειρηματικά έγγραφα και την εμπορική αλληλογραφία, τους τύπους τους, τη σημασία τους και τη σωστή διάταξη περιεχομένου.
  • Εξηγεί βασικές έννοιες στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, όπως σχεδιασμός, πρόσληψη, εκπαίδευση, αξιολόγηση και παρακίνηση προσωπικού, συνδέοντάς τες με τη συνολική απόδοση του οργανισμού και την ικανοποίηση των εργαζομένων.
  • Αναλύει το επιχειρηματικό περιβάλλον, διακρίνοντας μεταξύ μακρο- και μικρο-περιβαλλοντικών παραγόντων και τον αντίκτυπό τους στη λειτουργία της επιχείρησης.
  • Κατανοεί την έννοια της Τεχνητής Νοημοσύνης και την πιθανή ενσωμάτωσή της σε διοικητικά καθήκοντα, ειδικά σε γραμματειακούς ρόλους, για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της επικοινωνίας, την αυτοματοποίηση διαδικασιών και τη βελτίωση της επαγγελματικής συμπεριφοράς, τηρώντας παράλληλα ηθικές και αρχές προστασίας δεδομένων.
  • Κατανοεί τις αρχές της δεοντολογίας, τον ορισμό της, τη σημασία της και την εφαρμογή της σε επαγγελματικές σχέσεις με πελάτες, εργοδότες, κοινό και συναδέλφους.
  • Κατανοεί τις ιδιαιτερότητες της οργάνωσης συνεδρίων, όπως τα είδη χώρων, η υποδομή, οι απαιτήσεις σε ανθρώπινους πόρους, το μάρκετινγκ, οι χορηγίες και η διαχείριση κρίσεων στον κλάδο των συνεδρίων.
  • Διακρίνει τις δημόσιες σχέσεις από συναφείς λειτουργίες επικοινωνίας, όπως ενημέρωση, προπαγάνδα, διαφήμιση και μάρκετινγκ, επισημαίνοντας τους μοναδικούς στόχους και μεθόδους τους.
  • Αναλύει την έννοια και το ρόλο της κοινής γνώμης στη σύγχρονη κοινωνία και τον τρόπο επιρροής της, καθώς και τις οργανωτικές δομές (εξαρτημένες και ανεξάρτητες) και τα επαγγελματικά προσόντα που απαιτούνται για τους επαγγελματίες των δημόσιων σχέσεων.

 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου